Co powoduje że twoje mięśnie rosną ?

Mięśnie mamy ich ponad 600. Stanowią od 1/2 do 1/3 masy naszego ciała wraz z tkanką łączną pozwalają utrzymać spionizowaną postawę ciała a także poruszać się. Czy lubisz sport, rekreację czy też nie mięśnie potrzebują ciągłej uwagi i troski. Od tego jak je na codzień traktujesz zależy ich zanik czy też wzrost.


✋A teraz prosty przykład ✋

Powiedzmy że stoisz przed drzwiami gotowy by je otworzyć.
Mózg i mięśnie są w pełnej gotowości aby pomóc Ci zrealizować to zadanie. Mózg wysyła sygnał do motoneuronów w ręce które po otrzymania sygnału ,,włączają się'' powodując skurcz i ruch kości. . Im większe wyzwanie tym silniejszy impuls z mózgu i tym samym większe zaangażowanie motoneuronów w powierzone zadanie.
❓❓A co gdybyś zmuszony był otworzyć drzwi pancerne ❓❓

Same mięśnie ręki i mięśnie towarzyszące nie będą w stanie podołać. Mózg zwraca się z prośbą do innych mięśni o pomoc. Stajesz w rozkroku napinasz brzuch i grzbiet próbując wygenerować tyle siły aby otworzyć drzwi. Niestety bez skutku ! Okazuje się że twój układ nerwowy wykorzystał wszystkie zasoby (inne mięśnie ) aby sprostać. Brak Ci siły stoisz cały czerwony i rozczarowany. Co w tym momencie dzieje się w twoim ciele? Właśnie twoje włókna mięśniowe przechodzą zmianę. Wystawiając je na stres doznają mikrouszkodzeń( co w tym przypadku jest bardzo pozytywne). W odpowiedzi uszkodzone komórki uwalniają białka zapalne zwane cytokinami które aktywizują układ odpornościowy do naprawy wyrządzonych szkód.

❗❗TO WŁAŚNIE MAGIA WZROSTU MIĘŚNI ❗❗

Im większe urazy tkanki mięśniowej tym większa potrzeba naprawy.
Ciągły proces uszkodzeń i napraw sprawia że mięśnie stają się silniejsze i większe. Ciągłe powielanie tych wzorców pozwala im się rozwijać jak tylko sobie wymarzymy !.

❗❗Co w momencie gdy nasze ciało przyzwyczai się do codziennych czynności (choćby otwieranie pancernych drzwi ? ) ❗❗

Oczywiście Przestaniemy się rozwijać ! ( następuje stagnacja, brak postępów, brak rozwoju i chęci )
Czemu tak jest ?
Bo przestajemy wprowadzać ciało w stan stresu który zmuszałby je do rozwoju. Dodatkowo powielanie tych samych czynności (ćwiczenia, ilość serii, powtórzeń , schemat makrocyklu ) generuje PRACĘ a nie stymuluje jako TRENING. Należy regularnie zmieniać objętość lub intensywność aby ciało mogło w dalszym ciągu naprawiać powstałe uszkodzenia tym samy powodując przyrost (hipertrofię)

NIESTETY ALBO STETY :) SAMA AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA NIE WYSTARCZY.

Bez odpowiedniej diety, suplementacji, odpoczynku ciało nie będzie mogło naprawiać uszkodzonych włókien Ale to już temat na osobny wpis. Pozdrawiam !

Źródło: www.moj-trener-osobisty.pl

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Stagnacja treningowa – jak radzić sobie z brakiem efektów Naturalny sposób na uporanie się z bólem stawów, pleców i nóg. Wystarczą dwa składniki, które masz w domu 5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni Co jeść przed i po popołudniowym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Instruktorka fitness chwali się sylwetką po ciąży. Wygląd jej brzucha zaskakuje Domowe napoje izotoniczne. Przepisy Anny Lewandowskiej DLACZEGO WARTO ZREZYGNOWAĆ Z ĆWICZEŃ NA MASZYNACH? OTO 6 POWODÓW Strach przed porażką, a moc sprawcza marzeń Trening bez wysiłku. Robi cuda z sylwetką (WIDEO) Kolejny Bieg po Nowe Życie już za nami. Zobaczyliśmy ludzi, który dostali drugą szansę Ćwiczenia na mięśnie brzucha (dziesięciominutówka) Brazylijskie pośladki – trening, dieta Niedziela na Bemowie pod znakiem 11. Biegu po Nowe Życie Trening fitness Izabel Goulart – najbardziej wysportowanej modelki świata Trening na lepszą kondycję i spalenie tkanki tłuszczowej (WIDEO) Trenuję i nie chudnę! W czym problem? Jak ćwiczyć w domu, by mieć boskie ciało? Jak stracić tłuszcz z ramion? To trudne, ale możliwe! Ćwiczenia na płaski brzuch. Wystarczą 4 minuty dziennie Na obrazku jest 6 zwierząt. To, które zobaczysz jako pierwsze, zdradza twoje cechy Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Rozciąganie (stretching) kiedy tak naprawdę ma sens? Massy Arias: fitness receptą na depresję Co jeść przed i po porannym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej

Popularne w tym tygodniu:

W wymarzonej sukience chciała wyglądać idealnie. 17-latka w rok zrzuciła 60 kg Stagnacja treningowa – jak radzić sobie z brakiem efektów Ćwiczenia z Chodakowską nie przyniosą efektów, jeśli popełnisz ten błąd Jak wyszczuplić uda – ćwiczenia, dieta Ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud - podstawy, przyrządy, przykładowe ćwiczenia Co powoduje że twoje mięśnie rosną ? Ćwiczenia Ewy Chodakowskiej - skalpel, turbo spalanie, killer, extra figura, model look, rewolucja Spalanie kalorii – ćwiczenia fizyczne, sen, prace domowe, mity Killer Ewy Chodakowskiej – na czym polega, efekty Program 300 brzuszków - przygotowanie, plan treningu, efekty Małgorzata Mączyńska - osiągnięcia, bikini fitness, trening Dieta Chodakowskiej - kalorie, zasady, przykładowy jadłospis