Co powoduje że twoje mięśnie rosną ?

Mięśnie mamy ich ponad 600. Stanowią od 1/2 do 1/3 masy naszego ciała wraz z tkanką łączną pozwalają utrzymać spionizowaną postawę ciała a także poruszać się. Czy lubisz sport, rekreację czy też nie mięśnie potrzebują ciągłej uwagi i troski. Od tego jak je na codzień traktujesz zależy ich zanik czy też wzrost.


✋A teraz prosty przykład ✋

Powiedzmy że stoisz przed drzwiami gotowy by je otworzyć.
Mózg i mięśnie są w pełnej gotowości aby pomóc Ci zrealizować to zadanie. Mózg wysyła sygnał do motoneuronów w ręce które po otrzymania sygnału ,,włączają się'' powodując skurcz i ruch kości. . Im większe wyzwanie tym silniejszy impuls z mózgu i tym samym większe zaangażowanie motoneuronów w powierzone zadanie.
❓❓A co gdybyś zmuszony był otworzyć drzwi pancerne ❓❓

Same mięśnie ręki i mięśnie towarzyszące nie będą w stanie podołać. Mózg zwraca się z prośbą do innych mięśni o pomoc. Stajesz w rozkroku napinasz brzuch i grzbiet próbując wygenerować tyle siły aby otworzyć drzwi. Niestety bez skutku ! Okazuje się że twój układ nerwowy wykorzystał wszystkie zasoby (inne mięśnie ) aby sprostać. Brak Ci siły stoisz cały czerwony i rozczarowany. Co w tym momencie dzieje się w twoim ciele? Właśnie twoje włókna mięśniowe przechodzą zmianę. Wystawiając je na stres doznają mikrouszkodzeń( co w tym przypadku jest bardzo pozytywne). W odpowiedzi uszkodzone komórki uwalniają białka zapalne zwane cytokinami które aktywizują układ odpornościowy do naprawy wyrządzonych szkód.

❗❗TO WŁAŚNIE MAGIA WZROSTU MIĘŚNI ❗❗

Im większe urazy tkanki mięśniowej tym większa potrzeba naprawy.
Ciągły proces uszkodzeń i napraw sprawia że mięśnie stają się silniejsze i większe. Ciągłe powielanie tych wzorców pozwala im się rozwijać jak tylko sobie wymarzymy !.

❗❗Co w momencie gdy nasze ciało przyzwyczai się do codziennych czynności (choćby otwieranie pancernych drzwi ? ) ❗❗

Oczywiście Przestaniemy się rozwijać ! ( następuje stagnacja, brak postępów, brak rozwoju i chęci )
Czemu tak jest ?
Bo przestajemy wprowadzać ciało w stan stresu który zmuszałby je do rozwoju. Dodatkowo powielanie tych samych czynności (ćwiczenia, ilość serii, powtórzeń , schemat makrocyklu ) generuje PRACĘ a nie stymuluje jako TRENING. Należy regularnie zmieniać objętość lub intensywność aby ciało mogło w dalszym ciągu naprawiać powstałe uszkodzenia tym samy powodując przyrost (hipertrofię)

NIESTETY ALBO STETY :) SAMA AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA NIE WYSTARCZY.

Bez odpowiedniej diety, suplementacji, odpoczynku ciało nie będzie mogło naprawiać uszkodzonych włókien Ale to już temat na osobny wpis. Pozdrawiam !

Źródło: www.moj-trener-osobisty.pl

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

15 wariantów wykroków na seksowne i szczupłe nogi Dlaczego nie powinniśmy rezygnować z rozgrzewki? Jak prawidłowo rozpocząć trening? Trening w 15 minut, który zrobisz wszędzie - zasady, ćwiczenia Co jeść po ćwiczeniach? 4 białkowe posiłki potreningowe Orgazm podczas ćwiczeń? To możliwe! Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Trening - kiedy zaczyna się spalanie tłuszczu? Ile kalorii spalasz podczas seksu? 5 popularnych przekąsek po treningu, które tuczą Co jeść przed i po porannym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Trening, który pozwoli spalać kalorie przez 24 godziny Jak pozbyć się oponki z brzucha? Trening Ewy Chodakowskiej Ćwiczysz na trampolinie? To może się dla ciebie źle skończyć Najważniejsza rzecz, o której musisz pamiętać zanim zaczniesz ćwiczyć. Inaczej nie będzie efektów Stagnacja treningowa – jak radzić sobie z brakiem efektów Naturalny sposób na uporanie się z bólem stawów, pleców i nóg. Wystarczą dwa składniki, które masz w domu 5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni Co jeść przed i po popołudniowym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Instruktorka fitness chwali się sylwetką po ciąży. Wygląd jej brzucha zaskakuje Domowe napoje izotoniczne. Przepisy Anny Lewandowskiej DLACZEGO WARTO ZREZYGNOWAĆ Z ĆWICZEŃ NA MASZYNACH? OTO 6 POWODÓW Strach przed porażką, a moc sprawcza marzeń Trening bez wysiłku. Robi cuda z sylwetką (WIDEO) Kolejny Bieg po Nowe Życie już za nami. Zobaczyliśmy ludzi, który dostali drugą szansę

Popularne w tym tygodniu:

Co jeść po ćwiczeniach? 4 białkowe posiłki potreningowe Trening w 15 minut, który zrobisz wszędzie - zasady, ćwiczenia Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Orgazm podczas ćwiczeń? To możliwe! Trening - kiedy zaczyna się spalanie tłuszczu? 15 wariantów wykroków na seksowne i szczupłe nogi To ćwiczenie powinna codziennie wykonać każda kobieta. Wysmukli talię i poprawi życie seksualne Dlaczego nie powinniśmy rezygnować z rozgrzewki? Jak prawidłowo rozpocząć trening? Sposoby na spalenie kilograma tłuszczu Prawidłowa technika wykonywania ćwiczeń - dlaczego jest tak ważna? Ćwiczenia na spalanie tkanki tłuszczowej – fakty i mity, proste i skuteczne ćwiczenia Potwierdzone sposoby na szybkie spalanie tłuszczu