Nie robisz postępów? Tu może leżeć twój podstawowy problem. Zasada systematyczności treningu

Czy stojąc przed lustrem zastanawiasz się często: Czemu moje ciało się nie zmienia? W czym leży problem? Trenuje ciężko ale nie widzę efektów? Czuję stagnację nie mogę zwiększyć siły mięśniowej? Sprawdź, może nie jesteś w stanie zachować podstawowej zasady treningu siłowego.

Zasada systematyczności treningu

Należy pamiętać o regularności wykonywania treningu. Zbyt rzadkie treningi nie zapewnią trwałych zmian w strukturach i funkcjonowaniu naszego organizmu, mimo iż zaangażujemy w niego wszystkie swoje siły.

Już po pierwszym treningu nasz organizm zwiększa swoje zdolności wysiłkowe, lecz jeśli nie są one podtrzymywane, po pewnym okresie znikają. Dlatego trening wykonany raz na tydzień bądź rzadziej nie pozwala na znaczne zmiany.

Za każdym razem zaczynamy z tego samego miejsca, staramy się przyzwyczaić nasz organizm od nowa do wysiłku. Jest to tzw. stagnacja treningowa, czyli po prostu brak pożądanych efektów.

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

Jeśli zależy nam na skutecznym treningu, musimy podejmować go z należytą częstotliwością przed ustąpieniem zmian, które wywołał poprzedni trening. Musi dochodzić do pokrywania się biologicznych rezultatów następnych bodźców treningowych.

Jest to najlepszy sposób „krok po kroku” na odpowiednią budowę oraz rozwój sprawności fizycznej dający progres (poprawę) zdolności wysiłkowych. Superkompensacja jest niezwykle ważnym elementem każdego treningu.

Szukasz więcej cennych informacji? Łatwej i szybkiej wiedzy? Zapraszam na profil
https://www.facebook.com/TrenerPersonalnyDietetykSportowy/


Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni Trening fitness Izabel Goulart – najbardziej wysportowanej modelki świata Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Massy Arias: fitness receptą na depresję Sekrety skutecznego treningu według trenerów gwiazd Nie możesz nabrać masy mięśniowej? Sprawdź, czy nie popełniasz tych błędów Ten trening na pewno cię zmęczy! I spali mnóstwo kalorii Ćwiczenia dla kobiet po 40. roku życia Aerobiczna szóstka Weidera Najdziwniejsze siłownie świata - Limelight, Gidropark, Pink Iron 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu 3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut Przysiady – prawidłowe wykonanie 4 najlepsze sporty dla kobiet Tabata dla początkujących NIE ISTNIEJE Najgorsze ćwiczenia na brzuch Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Ewa Chodakowska – trenerka wszystkich Polek Najlepsze dyscypliny sportu dla każdego znaku zodiaku Co to jest burpees? Magnez a mięśnie Jak prawidłowo zrobić plank? Ćwiczenia na zgrabne pośladki

Popularne w tym tygodniu:

5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni Instruktorka fitness chwali się sylwetką po ciąży. Wygląd jej brzucha zaskakuje W wymarzonej sukience chciała wyglądać idealnie. 17-latka w rok zrzuciła 60 kg Co jeść przed i po popołudniowym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Stagnacja treningowa – jak radzić sobie z brakiem efektów Naturalny sposób na uporanie się z bólem stawów, pleców i nóg. Wystarczą dwa składniki, które masz w domu Ćwiczenia z Chodakowską nie przyniosą efektów, jeśli popełnisz ten błąd Jak wyszczuplić uda – ćwiczenia, dieta Co powoduje że twoje mięśnie rosną ? Ćwiczenia Ewy Chodakowskiej - skalpel, turbo spalanie, killer, extra figura, model look, rewolucja Spalanie kalorii – ćwiczenia fizyczne, sen, prace domowe, mity Killer Ewy Chodakowskiej – na czym polega, efekty