Trening - kiedy zaczyna się spalanie tłuszczu?

Ćwiczysz systematycznie, ale wciąż nie widzisz rezultatów swojej pracy? Może coś jednak robisz źle? Oto kilka przydatnych informacji o spalaniu tkanki tłuszczowej.

Wykonując regularnie trening aerobowy pewnie nie raz zastanawiałaś się: ,,Kiedy ten tłuszcz tak naprawdę zaczyna się spalać?".

Patryk Niekłań z katowickiego klubu Fitness Fun tłumaczy, że przez pierwszych kilka sekund, zanim twój oddech i tempo skurczów serca, dopasują się do potrzeb energetycznych organizmu, energia produkowana jest bez udziału tlenu.

Potem, im intensywniej pracują: serce i płuca, tym więcej tlenu dociera do różnych części ciała. Jeśli ćwiczysz dość spokojnie (a twoje tętno osiąga 110–130 uderzeń na minutę), kwas mlekowy, który wcześniej się wytworzył może zostać zutylizowany.

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

W miarę jak kontynuujesz ćwiczenia aerobowe, organizm otrzymuje coraz więcej tlenu i więcej tłuszczów jest rozkładanych na kwasy tłuszczowe. Docierają one wraz z krwią do komórek mięśni i przy udziale tlenu rozkładają się wytwarzając energię.

Aby łatwiej było zobrazować te dość skomplikowane procesy, porównajmy to do ćwiczeń np. na bieżni. Przez pierwsze 5–30 minut biegu (w zależności od tego, jaką masz wydolność tlenową) głównym źródłem energii są węglowodany. W miarę upływu czasu, do mięśni trafia coraz więcej tlenu. Oznacza to, że twój organizm wykorzystuje proporcjonalnie mniej węglowodanów, a więcej energii pobiera z tłuszczów.

Patryk Niekłań tłumaczy, że bardzo ważne jest osiągane tętno wysiłkowe, które bezpośrednio związane jest z całym treningiem i świadczy o jego intensywności.

Jeśli zaczynasz ćwiczenia bardzo intensywne, kwas mlekowy szybko gromadzi się w mięśniach i we krwi i dlatego szybko odczuwasz zmęczenie, a źródłem energetycznym dla twojego ciała stają się w główniej mierze węglowodany, białka i w mniejszym stopniu tłuszcze. Dlatego im intensywniejszy trening, tym procesy lipolizy zachodzą wolniej w naszym organizmie. Zalecane tętno wysiłkowe przy treningu aerobowym to około: 120–140 uderzeń na minutę.

Nie oznacza to jednak, że mamy zrezygnować z intensywnego wysiłku. Wyżej opisane procesy tłumaczą co dzieje się z organizmem podczas trwania samego treningu. Dla przykładu - trening interwałowy trwa krócej od treningu aerobowego i jest intensywniejszy.

Podczas samego treningu spalamy mniej tłuszczu, jednak po zakończeniu spalanie kwasów tłuszczowych trwa nawet do 24 godzin. Natomiast po zakończeniu treningu aerobowego spalanie kwasów tłuszczowych szybko spada.

Jak ćwiczą gwiazdy?

Kiedy to podsumujemy okaże się, że ważna jest intensywność ćwiczeń i ich długość, a także poziom kondycji i dieta przedwysiłkowa. Dodatkowo, dobrze dobrany plan dietetyczny połączony z treningiem siłowym pozwoli w krótkim czasie zobaczyć pierwsze rezultaty ćwiczeń.

Szukasz ciekawych rzetelnych i sprawdzonych informacji ?
Zapraszam na facebook Trener Personalny Dietetyk Sportowy

https://www.facebook.com/TrenerPersonalnyDietetykSportowy/

oraz do zapoznania się z ofertą na stronie www.moj-trener-osobisty.pl

Źródło: Trener Personalny Dietetyk Sportowy

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Masz 20 wolnych minut? Tyle potrzeba na trening na uda i pośladki od Moniki Kołakowskiej Ćwiczenia na poprawę kondycji fizycznej - burpees, przysiady Nie możesz nabrać masy mięśniowej? Sprawdź, czy nie popełniasz tych błędów Wyczerpujący trening na mięśnie ramion. Te ćwiczenia powinny dać szybki efekt Dramatyczny apel 59-letniej gwiazdy fitness. Bez ćwiczeń cierpi psychika Street workout - co to jest i jakich potrzeba akcesoriów, żeby ćwiczyć? Trening Brzucha bez Sprzętu Skuteczne leczenie nadciśnienia Coś niesamowitego! Nowy rekord świata w planku (wideo) Lordoza lędźwiowa - co to jest? Przyczyny, objawy, leczenie i ćwiczenia Najpopularniejsze treningi Mel B - trening brzucha, nóg, cool down Ból pleców a ćwiczenia - jak ćwiczyć, mając problemy z kręgosłupem?

Popularne w tym tygodniu:

"Pączuś" vs. gwiazda fitness. Niesamowita zmiana pięknej Polki Co za pompa! To najlepsza klata współczesnej kulturystyki? Street workout - co to jest i jakich potrzeba akcesoriów, żeby ćwiczyć? Efekty podciągania podchwytem i nachwytem. Typy podciągania na drążku dla początkujących "Bo się zakochać można!". Internauci uwielbiają urodę polskiej fitnesski Anna Banks w zjawiskowej sukience. Fani od razu zwrócili uwagę na mięśnie Marzy o karierze w ringu. 10-latek z Rosji trenuje jak zawodowiec Piękna gwiazda fitness długo pracowała na ten sukces. "Zaczynałam od zera" Jak on to robi? Wspaniały pokaz siły na wózku inwalidzkim Na taki efekt pracowała latami. Piękna fitnesska przeszła wielką przemianę Stanik sportowy - jaki wybrać? Jak nosić biustonosz sportowy? Wycisnął na klatkę cztery kobiety. Zobacz niesamowity wyczyn Eddiego Halla