Rozciąganie (stretching) kiedy tak naprawdę ma sens?

Nie będę się zagłębiał w tematykę i definicję stretchingu-rozciągania, a nadmienię jedynie informację. Kiedy to faktycznie coś daje, a nie jest stratą czasu i energii: bardzo dużo trenerów zapomina albo po prostu oszczędność czasu nie pozwala im na wykonanie tak ważnego elementu w konspekcie ćwiczeń siłowych. Jak wdrożyć rozciąganie w trening, aby przyniosło lepsze rezultaty ?

ZALECANA SEKWENCJA / SCHEMAT

  • Rozgrzewka (5–15 min/ kardio/rozgrzanie stawów)
  • Stretching Dynamiczny (wymachy/wykopy)

➡Zwiększa przepływ krwi przez mięśnie
➡Zwiększa ruchomość stawów
➡Większa elastyczność

Zobacz także: więcej o stretchingu



AKTYWNOŚĆ TRENINGOWA (SIŁOWNIA, SPORTY WALKI ETC.)

Techniki rozciągania (stretchingu) dzielimy na:

1. BALISTYCZNE (ang. ballistic stretching),

Zobacz również: Ćwiczenia rozciągające, czyli idealny stretching

2. DYNAMICZNE (aktywne ang. active stretching)

3. STATYCZNE:

1. aktywne
2. pasywne (ang. passive stretching)
3. izometryczne

4. PNF (proprioceptive neuromuscular facilitation)

Każda metoda jest inna każda sprawdzi się w innych warunkach. Jedna lepsza druga nie koniecznie. Kwestia wyboru zależy od osoby trenującej. Tematyka jest bardzo szeroka, a zawarta tu informacja nakreśla jedynie sens i zmusza do sięgnięcia do głębszej literatury.

Źródło: Patryk Niekłań Trener Personalny

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Trening, który pozwoli spalać kalorie przez 24 godziny Jak pozbyć się oponki z brzucha? Trening Ewy Chodakowskiej Ćwiczysz na trampolinie? To może się dla ciebie źle skończyć Najważniejsza rzecz, o której musisz pamiętać zanim zaczniesz ćwiczyć. Inaczej nie będzie efektów 5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni Co jeść przed i po popołudniowym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Domowe napoje izotoniczne. Przepisy Anny Lewandowskiej Trening fitness Izabel Goulart – najbardziej wysportowanej modelki świata Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Massy Arias: fitness receptą na depresję Co jeść przed i po porannym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Sekrety skutecznego treningu według trenerów gwiazd Domowy trening na spalanie tłuszczu dla początkujących Co pić po treningu? Oto shaki regeneracyjne polecane przez Annę Lewandowską Nie możesz nabrać masy mięśniowej? Sprawdź, czy nie popełniasz tych błędów Desery bez pieczenia z jadłospisu Ewy Chodakowskiej 5 ćwiczeń na piękne pośladki Ten trening na pewno cię zmęczy! I spali mnóstwo kalorii Ćwiczenia dla kobiet po 40. roku życia Skuteczny trening antycellulitowy Czy koktajle proteinowe można przedawkować? Aerobiczna szóstka Weidera Dużo słońca i masa radości z FUN RUN Ursynów 2017! Domowy plan treningu obwodowego dla początkujących i zaawansowanych

Popularne w tym tygodniu:

Trening, który pozwoli spalać kalorie przez 24 godziny Jak pozbyć się oponki z brzucha? Trening Ewy Chodakowskiej Ćwiczysz na trampolinie? To może się dla ciebie źle skończyć Od zwykłej nastolatki do miss bikini. W czym tkwi sekret Małgosi Mączyńskiej? Znasz Shauna T, autora "Insanity"? Teraz pokazuje ćwiczenie, które powinieneś wykonywać, gdy nie masz czasu na cały trening Skuteczny trening, czyli co powinieneś wiedzieć o ekscentryce Chcesz mieć zgrabną pupę? Podejmij nasze wyzwanie! To ćwiczenie powinna codziennie wykonać każda kobieta. Wysmukli talię i poprawi życie seksualne Tych napojów nie pij po treningu Grube uda - jak się pozbyć z nich tkanki tłuszczowej, zasady żywienia Ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud Trening na redukcję – zasady, plan treningowy