Ćwiczenia na uda - jak wysmuklić ich wewnętrzną stronę

Wewnętrzna strona ud to jedna z najcięższych partii do wytrenowania. Tym bardziej, że tradycyjne zestawy ćwiczeń na nogi nie zawsze na nią działają. Dlatego zobacz, co przygotował trener Patryk Niekłań (moj-trener-osobisty.pl). Ostrzegamy - przy tym treningu porządnie się zmęczysz!

Ćwiczenia na uda należą do najtrudniejszych

Wewnętrzna strona ud jest partią, którą bardzo ciężko wysmuklić. Nie ma zestawu ćwiczeń, który niemalże bez wysiłkowo wymodeluje pożądane mięśnie. Na taki efekt trzeba pracować czasem bardzo długo i bardzo ciężko.

W skład przyśrodkowej strony uda wchodzą: przywodziciel krótki, przywodziciel długi, przywodziciel wielki, mięsień smukły, mięsień grzebieniowy. Podstawową funkcją tych mięśni jest przywodzenie kończyny dolnej, np. "ściskanie obunóż". Na pewno nie jedna osoba doświadczyła ich pracy podczas jazdy konno, biegania, czy kopania.

Przed rozpoczęciem ćwiczeń zalecam rozgrzewkę składającą się z trzech części:

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

  • 10 minutowy trucht

Jest to podstawa rozgrzewki, nieważne jaką aktywność fizyczną zamierzamy podjąć. Dobra rozgrzewka pomoże nam dostarczyć większe ilości tlenu, uelastycznić mięśnie, zminimalizować ryzyko urazów.

  • Rozgrzanie stawów

Rozgrzewanie stawów zaczynamy od góry, tzn. od głowy schodząc coraz niżej, aż do stóp. Nie ważne do czego się przygotowujemy rozgrzewamy wszystkie stawy opisane przez nas muszą być rozgrzane!

Zobacz również: Oleje roślinne - sekret zdrowia i urody

Głowa: schylamy głowę w przód i w tył, następnie na boki próbując dotknąć uchem barku.

Ramiona: kręcimy ramionami w przód, w tył, najpierw obiema rękami razem, potem każdą z osobna.

Nadgarstki: rozgrzewając je, chronimy je przed kontuzją związaną z lądowaniem na nie w razie upadku. Złączamy dłonie i kręcimy nimi w obie strony.

Tułów: krążenia i skłony. Jeżeli nie chcemy, aby bolały nas plecy.

Biodra: wykonujemy krążenia na 2 sposoby: zataczamy okrąg, bądź ósemkę.

Pachwiny: rozgrzanie pachwin jest wymagane! Ich naderwanie sprawia duży dyskomfort, poza tym trudno z takiej kontuzji wyjść. Moja propozycja: uginamy nogę w kolanie, stajemy na drugiej, a tamtą kręcimy w przód i w tył. Następnie zmieniamy nogi.

Kolana: złączamy nogi razem i ,,kręcimy kolanami'' starając się robić przysiady. Jeśli masz problemy w obrębie stawu, unikaj tego ruchu.

Staw skokowy: rozgrzewka jest wymagana! Nierozgrzany staw skokowy jest o wiele podatniejszy na kontuzje typu skręcenia czy zwichnięcia. A rozgrzewa się go naprawdę szybko. Stajemy na jednej nodze, palcami drugiej dotykamy ziemi i kręcimy raz w jedną raz w drugą stronę.

Ćwiczenia na nogi


  • Rozciąganie

Warto przed ćwiczeniami poświecić chwilę na delikatne rozciąganie zwłaszcza nóg, a w szczególności wewnętrznej strony.

Ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud

ĆWICZENIE NR 1

Przysiady ze sztangą — opcja trudniejsza — szeroki rozstaw nóg i stopy skierowane na zewnątrz

ĆWICZENIE NR 2

"Martwy ciąg metodą sumo"

ĆWICZENIE nr 3

Przywodzenie horyzontalne z wykorzystaniem maszyny

ĆWICZENIE nr 4

Przywodzenie nóg z wykorzystaniem linki wyciągu dolnego

Harmonogram ćwiczeń

Nie ma określonej ilości zalecanych ćwiczeń, gdyż każdy ćwiczący jest w innej sytuacji. Powinniśmy tak rozplanować trening, aby nie zajął on dłużej niż 30 minut. Wykonujemy głównie te ćwiczenia, które są dla nas najtrudniejsze i wymagają najwięcej wysiłku. Średni czas poświęcony na jedno to około 5 minut.

Zalecana ilość serii to 3×15 powtórzeń, a dla zaawansowanych - aż do wywołania palenia wewnątrz mięśniowego. Pamiętajmy że nawet najbardziej urozmaicony program ćwiczeń bez odpowiedniego planu żywieniowego nie przyniesie oczekiwanych rezultatów.

Zapraszamy na stronę Patryka Niekłania: www.moj-trener-osobisty.pl i na fanpage na Facebooku.


Dietetyk sportowy

Szukam rzetelnych informacji? Zapraszam
https://www.facebook.com/TrenerPersonalnyDietetykSportowy/

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Cel – wyznanie prawdy samemu sobie Ćwiczenia na siłowni, które poprawiają zły humor Ryż, cena, policja, mięso – co mają ze sobą wspólnego? Najlepsze ćwiczenia na triceps dla kobiet i mężczyzn Duże bicepsy w 3 prostych ruchach! Kalendarz imprez biegowych do 5 km w roku 2017 Kalendarz imprez dla biegaczy długodystansowych w 2017 roku Kalendarz zawodów triathlonowych w roku 2017 Kalendarz imprez pływackich na rok 2017 Nie robisz postępów? Tu może leżeć twój podstawowy problem. Zasada systematyczności treningu Gdy nie mam ochoty na trening..., czyli jak wytrwać w postanowieniach noworocznych? Kiedy można wrócić do ćwiczeń po porodzie? Realizowanie własnych celów. 2 narzędzia, które wzmocnią Twoją samodyscyplinę 7 ćwiczeń na smukłe ramiona Efekty treningu HIIT 10 największych trendów fitness na 2017 rok Zimowe aktywności ruchowe, sport, spa i regeneracja Noworoczny trening na kaca 4 kroki do wymarzonej sylwetki. Jak trenować, by spełnić swoje noworoczne postanowienie o byciu fit? „Pompa mięśniowa”. Jak ją wzmocnić i utrzymać na dłużej? Trening całego ciała na smukłą sylwetkę w „małej czarnej” 7 ćwiczeń spalających najwięcej kalorii Efekty treningu interwałowego Trening po świętach — ćwiczenia w domu, na siłowni i na zewnątrz

Popularne w tym tygodniu:

94-letnia Edna Shepherd uzależniona od ćwiczeń Trening - kiedy zaczyna się spalanie tłuszczu? Jak zrobić zdjęcie „przed” i „po” metamorfozie? 7 najczęstszych błędów popełnianych na siłowni Trening gibkości - jak poprawić gibkość? Najlepsze ćwiczenia na triceps dla kobiet i mężczyzn 7-minutowy trening, który naprawdę przynosi rezultaty Wysoce efektywny trening klatki w 3 ruchach! Najlepsze piosenki do ćwiczeń według użytkowników Spotify 4 zdania, które pracownicy siłowni chcieliby powiedzieć niektórym klientom Cel – wyznanie prawdy samemu sobie Kontrola sylwetki