3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut

Ćwiczenia na brzuch to ciągle odległy plan? Zacznij robić je już dziś. Wystarczy ćwiczyć 12-15 minut, trzy razy w tygodniu, w domu albo w klubie fitness. I pamiętaj, że płaski brzuch to zasługa nie tylko brzuszków. Trener personalny Patryk Niekłań poleca 3 ćwiczenia na brzuch.

Ten artykuł ma 3 strony:

Mięsień prosty brzucha (rectus abdominis) jest mięśniem, który łączy podstawę żeber z kością miednicową. Twój brzuch nie spina się jak zawias. Gdybyśmy go rozłożyli na stole, zobaczylibyśmy, że zwija się jak dżdżownica, gdy ją dotkniemy. Gdy to zrozumiesz, zdasz sobie sprawę, że tradycyjne unoszenie tułowia do siadu to strata czasu. Podczas takiego ćwiczenia mięśnie brzucha pozostają płaskie, nie „skręcają się”. Unoszenie tułowia do siadu dobrze działa tylko na zginacze bioder. Jeśli już trochę trenujesz i nie widzisz efektów, zobacz jakie są najczęstsze błędy w treningu i sposobie odżywiania.

Liczy się jakość, a nie ilość

Zapewne czytając ten artykuł, nie jesteś laikiem w temacie ćwiczeń na brzuch. Kto ich nie robił chociażby na WF-ie?

Ćwiczeń na brzuch nie można robić bezmyślnie! Wyobraź sobie teraz, że robisz przysiad lub wykrok. Czy potrzebna jest maksymalna koncentracja i dokładność, żeby przypadkiem nie upaść?

Podobnie jak w przypadku przysiadu czy wykroku, podczas robienia brzuszków skup się na jakości, a nie na ilości. Mocno spinaj mięśnie brzucha w punkcie maksymalnego zgięcia przy każdym powtórzeniu. Jeśli nie będziesz tego robił, nie uzyskasz widocznego postępu.

Pamiętaj również o tym, że brzuch to również mięśnie skośne oraz zębate. One są równie ważne. Przy ćwiczeniach istotne są też inne grupy mięśni (zobacz, jak wzmocnić plecy).

Zobacz również: Jakie partie ciała wyrzeźbisz, ćwicząc na tych sprzętach?

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Ćwiczenia na zgrabne pośladki Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Aerobiczna szóstka Weidera Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Skalpel. Rezultaty treningu z Ewą Chodakowską Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? 10 zalet jazdy na rowerze Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać 5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni Najczęstsze błędy po treningu 8 sposobów, by szybciej schudnąć jeżdżąc na rowerze Imbir najlepszy na ból mięśni American swing na wzmocnienie mięśni i utratę zbędnych kilogramów Cardio killer - trening, dzięki któremu osiągniesz sylwetkę marzeń Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie HIIT – trening dla profesjonalnych sportowców Polki, których zdjęcia oglądają tysiące osób 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki Izotonik, hipertonik, hipotonik. Różnice pomiędzy napojami dla sportowców 4 najlepsze sporty dla kobiet Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Trening w parze - zalety

Popularne w tym tygodniu:

Sposób na płaski brzuch w 28 dni – wystarczą cztery minuty dziennie Produkty, których nigdy nie powinieneś jeść przed treningiem Jak powinien nawadniać się biegacz? Siłownia, w której się wyśpisz Sposoby na zakwasy: jak złagodzić ból mięśni? Zaskocz Swoje Pośladki - Skuteczny trening Pupy Odbyły się pierwsze treningi Women’s Run w tym sezonie Kręć kilometry po technologię i rozpocznij rowerową rewolucję w Polsce